انواع منهول پلی اتیلن گروه صنعتی فراز تجهیز راویس(قسمت دوم)



مشخصات مکانیکی منهول ها

برای منهول‌ها ، چه جانبی و چه گذر مستقیم محاسبات استاتیکی همانندی همچون لوله ، طبق استاندارد ATV A 127 انجام می‌گیرد که در این حالت با توجه به مشخصات پروژه ، ارتفاع بار خاک وارده ، فشار آب‌های زیر زمینی، بارترافیکی وارده مستقیم و غیر مستقیم به منهول و سایر نیروها لحاظ و پروفیل مناسب برای لوله محاسبه می‌شود. بنابراین ضخامت و سطح مقطع شفت باربر نسبت به بارهای وارده متفاوت و از نوع تک جداره تا انواع پروفیل دار قابل تغییر است.

نحوه نصب منهول‌ها

همچنین شرایط بستر سازی و دفن منهول با توجه به جداول ATV A 127 همچون لوله بوده و مخلوط دانه بندی شده شن متراکم در لایه‌های ۳۰ سانتی‌متری برای اطراف منهول گزینه مناسبی خواهد بود.برای کف منهول نیز می‌توان از بستر متراکم و یا بازیافت در برخی مواقع از بتن سبک (مگر) نیز می‌توان استفاده کرد ولی نیاز به تمهید شرایط خاص برای تدفین منهول نمی‌باشد.
برای اتصال منهول به سطح زمین ، استفاده از رینگ های بتنی پیش‌ساخته بر روی شفت پلی‌اتیلن ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه حل می‌باشد. (شکل ۸) با توجه به اینکه سطح فاضلاب و یا بازیافت آب‌های زیرزمینی در بیش‌ترین حالت خود تا بالای سطح لوله است می‌توان در بالاتر از آن از بتن استفاده کرد. برای دریچه بالایی نیز از نوع متداول چدنی می‌توان استفاده کرد. در صورتی که سطح آب‌های زیر زمینی بالاتر باشد یا بنا به دلایلی دیگر که نیاز باشد تا شفت پلی اتیلن تا سطح زمین ادامه یابد، می‌توان پلیت بتنی را مستقیما روی شفت پلی اتیلن قرار داد.
برای دراپ های مورد نیاز در مسیر می‌توان دراپ قایم از بیرون و یا در داخل منهول تعبیه نمود. تمامی آلترناتیو های منهول اعم از تعداد ورودی ، خروجی دراپ ها ، ارتفاع و.. با پلی اتیلن و با کامل‌ترین شکل هیدرولیکی قابل طراحی و تولید می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *