اصول نگهداری، انبارش و نصب لوله پلی اتیلن



انبارش و نگهداری لوله پلی اتیلن برای افزایش عمر و پایداری کیفیت آن به رعایت اصولی چند وابسته است . در ادامه این اصول را مشاهده می‌نمایید .

  1. در زمان انبارش ، حمل و نقل و جابجایی جهت لوله و کوپلر حرارتی باید از بسته‌بندی اولیه مناسب استفاده شود که برای این منظور کیسه‌های پلاستیکی با رنگ مات توصیه می‌شود و پس از بسته‌بندی ، این مجموعه اتصالات باید در داخل جعبه مقوایی یا هر جنس مناسب دیگر قرار داده شود.
  2. انبارش انتخابی نباید هیچ گونه تغییری در ابعاد لوله و کوپلر حرارتی مربوطه ایجاد کند و نیز به گونه‌ای باشد که آسیبی در سطح لوله و کوپلر حرارتی مربوطه ایجاد نگردد . لوله‌ها و کوپلر حرارتی مربوطه باید در محل سرپوشیده و دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری شوند زیرا نور خورشید می‌تواند باعث تخریب شود . همچنین تمام اتصالات و ملحقات آن باید در درون جعبه مقوایی و یا به گونه‌ای مناسب تر که توسط مصرف کننده پیشنهاد می‌شود انبارش شوند (بنا به شرایط آب و هوایی) و تا زمان استفاده درون بسته‌بندی نگهداری شود.
  3. حمل و نقل لوله و اتصالات باید به گونه‌ای انجام شود که هیچ آسیبی به لوله و کوپلر حرارتی وارد نگردد .
  4. سطوح محل اتصال می‌بایست قبل از نصب کاملا تمیز باشد . کوپلر باید از دو طرف محل اتصال لوله به یک فاصله مساوی قرار گیرد.
  5. هنگام نصب می‌توان با قرار دادن مانع ما بین تاج لوله و کوپلر از ایجاد شکم در قسمت پایین لوله پیشگیری نمود تا تمام قسمت‌های کوپلر فاصله مساوی با بدنه لوله داشته باشند. از تماس مستقیم شعله در فاصله کمتر از ۲۰ سانتی‌متر با کوپلر خودداری گردد . همچنین مشعل باید به صورت دورانی حول محیط کوپلر حرکت داده شود و از توقف آن به مدت طولانی بر روی یک محل ثابت جلوگیری به‌عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *