طول عمر سپتیک تانک پلی اتیلن



سپتیک پلی اتیلن یکی از انواع محصولات تولیدی گروه صنعتی فراز تجهیز راویس از لوله های دوجداره پلی اتیلن تولیدی خود می باشد ، که در صنایع مختلف همچون صنایع تصفیه فاضلاب و همچنین صنایع مختلف شیمیایی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد .

طول عمر یک سپتیک پلی اتیلن علاوه بر مشخصات فیزیکی( آن همچون نوع مواد مصرفی در تولید از این نظر که نو باشد و یا اینکه بازیافتی باشد ) و شیمیایی محیطی (‌چه نوع ماده ای در آن وارد و ذخیره میشود از این نقطه نظر که آیا با پلی اتیلن سازگار است یا نه ) که در آن نصب گردیده است بستگی دارد .

طول عمر یک سپتیک پلی اتیلن از انواع عوامل تعیین کننده هزینه و قیمت آن می باشد . گروه صنعتی فراز تجهیز راویس سعی نموده است که با استفاده از مواد پلی اتیلن دست اول و نو در تمامی محصولات تولیدی خود توان مقاومت محصولات خود علی الخصوص سپتیک پلی اتیلن را در برابر مواد شیمیایی ، تاثیرات محیطی و همچنین سایر شرایط محیطی همچون خاکریز های مختلف بالا ببرد.

اصولاً بر اساس مطالعات و اطلاعات و آمار های موجود طول عمر یک سپتیک پلی اتیلن بیش از ۵۰ سال تخمین زده شده است . ولیکن باید  دقت داشت ۲ عامل تاثیر بسیار مهمی بر طول عمر یک سپتیک پلی اتیلن دارد که به ترتیب ذیل می باشد ؛

  • خوردگی بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی
  • سایش

البته باید دقت داشت که سایش پیش زمینه خوردگی است. پس لازم است برای افزایش طول عمر یک مخزن و یا یک سپتیک تانک پلی اتیلن قبل از مواردی همچون شرایط محیطی مورد استفاده از سپتیک تانک همچون دمای محیطی که قرار است سپتیک در آن شرایط مورد استفاده قرار بگیرد و یا نوع موادی که قرار است وارد سپتیک تانک پلی اتین شود از لحاظ شیمیایی با شرایط کلی پلی اتیلن منطبق باشد در غیر این صورت به طور حتم طول عمر سپتیک تانک شدیدا کاهش خواهد یافت .لذا برای این منظور می بایست با مراجعه به مدارک علمی موجود شرایط بررسی و سپس اقدام به تهیه و نصب سپتیک تانک در محل مورد نظر نمایند .البته در این راستا نیز کارفرمایان می توانند از دانش فنی متخصصان گروه صنعتی فراز تجهیز راویس نیز بهره گیرند و از راهنماییهای ایشان نیز استفاده کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *