مزایای مخازن پلی اتیلن



از جمله مزایای محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم‌های پایپینگ ایمن و کارآ
  • سیستم جوش کارآ و ایمن (سیستم جوش اکسترودر دستی)
  • مقاومت خوردگی فوق‌العاده در برابر مواد خورنده ( شامل گازها و مایعات خورنده مانند H2S در پسآب‌های فاضلابی)
  • خواص فیزیکی – مکانیکی بسیار عالی
  • مقاومت بسیار کم در برابر جریان مایعات (سطح داخلی صاف)
  • وزن کم
  • مقاومت بیار خوب در برابر اشعه فرابنفش (U.V.)
  • هزینه‌های پایین نصب
  • هزینه‌های پایین نگهداری
  • طول عمر بالا (بیش از ۵۰ سال)

از جمله ویژگی‌های منحصربفرد این لوله‌ها استفاده از نوع خاصی از پایدار کنندهای در برابر اشعه فرابنفش (U.V. stabilizer) با رنگ خاکستری روشن است که در عین کارآیی بالا در پایدار کردن لوله‌ها در برابر اشعه فرابنفش (U.V.) باعث کاهش جذب اشعه فروسرخ (IR) نور خورشید شده و حرارت کمتری را جذب می‌نماید، که این امر در کاربردهای این لوله به عنوان کانال‌های هواساز سیار حایز همیت است.

محصولات این شرکت را بر مبنای کاربردی می‌توان به صورت زیر دسته ‌بندی کرد:

  • کاربردهای فاضلابی
  • کاربردهای دفع زباله(Landfill)
  • کاربردهای آبی
  • کاربردهای صنعتی

لذا با توجه به مزایای مطرح شده در بالا ، بسیاری از کشورهای پیشرفته سعی در استفاده هر چه بیشتر از این محصول در زمینه‌های مختلف من جمله سیستم آب‌رسانی و ذخیره آب در بخشهای مختلف هستند. پس پیرو این صحبت گروه صنعتی فراز تجهیز راویس با تکنولوژی پیشرفته خود و قابلیت تولید محصولات پلی اتیلن مختلف ، سعی در ارائهمحصولات هر چه بهتر و باکیفیت تر نموده است که این منجر به پیشی گرفتن این شرکت از سایر رقبای خود شده است.

یکی از مهمترین شاخه‌های فعالیت گروه صنعتی فراز تجهیز راویس بعد از تولید لوله پلی اتیلن (۳۵۰۰ – ۱۱۰ میلی‌متر ) ، تولید مخازن پلی اتیلن در سایز ها و خصوصیات مختلف می‌باشد که کاربردهای فراوانی در صنعتهای مختلف دارد که از ان جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مخازن نگهداری آب آشامیدنی
  • مخازن نگهداری مواد سوختی(نفت، گازوییل،بنزین،..)
  • مخازن نگهداری مواد شیمیایی(اسید،باز،..)
  • مخازن نگهداری انواع سیالات
  • مخازن نگهداری انواع گرانول

مزایای مخازن پلی اتیلن خود یکی از دلایل بسیار مهم در انتخاب این نو محصول می‌باشد که در ادامه به چند نمونه از مزایای این محصول می‌توان اشاره نمود:

۱-قیمت مناسب:

قیمت مخازن پلی اتیلن دوجداره در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع دیگر مخازن است. همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل،نیروی انسانی،ماشین آلات مورد نیاز و نصب تجهیزات مربوطه و از همه مهمتر بحث زمان و سرعت عملیات نصب،استفاده از مخازن پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر انواع مخازن پیش ساخته می‌باشد.

۲-مقاومت بالا در مقابل خوردگی:

مخازن پلی اتیلن به علت داشتن خواص بسیار مطلوب ضد خوردگی بهترین گزینه برای نگهداری مواد خورنده نظیر اسید ها و ترکیبات فعال شیمیایی هستند.

۳- بهداشتی بودن:

پلی اتیلن ماده‌ای است که که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.این خصوصیت باعث می‌شود برای نگهداری مواردی نظیر آب آشامیدنی که مسایل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو و مزه و خصوصیات(با گذشت زمان) برای آن‌ها بسیار مهم است،مخازن پلی اتیلن بهترین گزینه می‌باشد.

۴- دوام و عمر طولانی:

مخازن پلی اتیلن به علت مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف و انعطاف‌پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده و زمان کاربری مفید نسبتا طولانی دارند.خصوصا در مواردی که نیاز به مدفون نمودن تانک مورد نظر وجود دارد انعطاف‌پذیری پلی اتیلن مقاومت آن را در مقابل فشارها و نیروی‌های اعمالی بالا می‌برد.به علاوه،به علت خاصیت ضد خورندگی پلی اتیلن، تانکهای پلی اتیلن در زمینهای مرطوب از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

۵-بدون نشت:

تانکهای پلی اتیلن به سبب امکان اتصال لبه‌ها و زوایا به صورت جوشی،به طوریکه اتصال جوش به قدرت و استحکام خود ماده پلی اتیلن است،هیچگاه از محل اتصال دچار نشتی نمی‌شوند که این مساله مزیت دیگری است برای این مخازن جهت نگهداری مواد نفتی و شیمیایی که نشت آن‌ها به محیط زیست و آلوده نمودن زمین از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر مصرف کنندگان می‌باشد.

۶- قابلیت تولید متنوع:

مخازن پلی اتیلن دوجداره در ابعاد و اندازه‌های مختلف با خصوصیات متنوع قابل تولید هستند.این شرکت توانایی تولید مخازن با ظرفیتهای مختلف را دارا بوده که البته این ظرفیتها همگی با توجه به درخواست مشتری می‌باشد.

۷- نصب آسان:

در مقایسه با سایر مخازن و تانکها،انواع پلی اتیلن آن‌ها از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و این مساله کاهش بسیار زیادی در هزینه‌های حمل و نقل،تجهیزات مورد نیاز برای نصب،نیروی انسانی مورد استفاده و.. ایجاد می‌نماید.همچنین ساخت و توسعه سازه‌هاى زیرین و سطحى مخازن هم بطریق متداول و هم از طریق تکنولوژى جدید شرکت امکان پذیر است که این خود منجر به بالا رفتن سرعت نصب کلیه تجهیزات می‌شود.

۸- طول عمر مخازن:

این مخازن با مواد اولیه ۸۰PE تولید می‌گردد و به صورت دوجداره بوده و مواد ضد اشعه خورشید نیز افزوده شده است و در شرایط درجه حرارت ۲۰ درجه سانتی‌گراد ۵۰ سال عمر دارند،با افزایش درجه حرارت طول عمر آن‌ها کمتر خواهد شد.

۹-مقاومت در مقابل سرما و گرما:

این مخازن با توجه به اینکه از مواد پلی اتیلن ساخته شده‌اند از ۶۰+ تا ۵۰- درجه در بلند مدت قابلیت تحمل گرما و سرما را دارند و در مناطق کوهستانی بعلت دوجداره بودن مخزن و خاصیت عایق حرارتی پلی اتیلن،عملکرد این مخازن از دیگر مخازن شرایط بهتری رادارند.

۱۰- مقاومت در مقابل زلزله:

با توجه به قابلیت انعطاف پلی اتیلن،مخازن پلی اتیلن دوجداره،در سوانحی مانند زلزله بهتر عمل می‌نمایند و کمترین صدمه به آن‌ها وارد می‌شود.

۱۱- مقاومت در مقابل شوری و تلخی آب یا خاک:

به علت خاصیت مواد پلی اتیلن، نصب این مخازن در مناطقی که نزدیک به سواحل دریا می‌باشد و رطوبت یا آب دریا باعث خوردگی مخازن مدفون می‌شود، مخازن پلی اتیلن دوجداره تنها گزینه برتر در این مناطق می‌با شند.