پروژه تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه پیام



پروژه تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه پیام

تامین آب سالم یکی از نیازهای اصلی بشر در قرن ۲۱ می‌باشد، بنابراین قوانین بازدارنده ای جهت محافظت از آلودگی آب در جوامع مختلف وضع گردیده است. یکی از جامع ترین این قوانین مربوط به تصفیه پساب جوامع شهری ، روستایی و اماکن صنعتی می‌باشد. تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به طور گسترده جهت تصفیه پساب مناطق شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاضلاب این بخش ها عموماً به یک نقطه انتقال داده می‌شود. میزان پساب تولیدی می‌تواند از چند لیتر تا چندین میلیون مترمکعب در شبانه روز متغیر باشد.

برای حجم‌های پایین،استفاده از پکیج‌های پیش ساخته قابل حمل بسیار مرسوم می‌باشد.این پکیج ها بسته به شرایط پروژه به روش‌های مختلف طراحی و با مصالح گوناگونی می‌تواند اجرا گردد.

از تجربیات موفق این شرکت در دهه اخیر ، استفاده از مخازن پلی اتیلن جهت ساخت پکیج‌های پیش ساخته تصفیه پساب می‌باشد. این پکیج‌ها با کارایی تصفیه بسیار بالا ، فاضلاب را به یک آب مناسب جهت تخلیه به محیط زیست یا استفاده مجدد جهت مصارف کشاورزی تبدیل می‌کنند.
این سیستم برای حجم‌های حدود ۱۰۰ مترمکعب بر شبانه روز به صورت پکیج یکپارچه و ابعاد بزرگتر به صورت مدولار قابل اجرا می‌باشد. عمر بسیار بالای پکیج تصفیه به علت استفاده از مصالح پلی اتیلن، این پکیج را به عنوان یکی از محبوب ترین پکیج‌های تصفیه در دنیا تبدیل کرده است.

در همین راستا گروه صنعتی فراز تجهیز راویس توانسته با تکیه بر دانش فنی خود قدم‌های بزرگی برداشته و پس از گذشت مدت ۳ سال از شروع فعالیت خود در حوزه پکیچ تصفبه فاضلاب به صورت هوازی ، پروژه ۴۰۰ مترمکعبی فرودگاه پیام را که برای اولین بار به صورت پلی اتیلنی در سطح کشور برنامه ریزی و طراحی گردیده است را با همکاری شرکت‌های صدراب صنعت و مانا انرژی توسعه به مرحله اجرا برساند.

این پروژه در تیر ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر در مرز ۶۰% پیشرفت به سر می‌برد، و مطابق برنامه زمانبندی در نیمه آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه با ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب در روز و به روش MBBR و از جنس پلی اتیلن دوجداره برای شرایط دفنی طراحی و ساخته شده است.

در ساخت مخازن مربوط به این پروژه گروه صنعتی فراز تجهیز راویس از سیستم تولید دوجداره ، مواد اولیه HDPE EX3 و استانداردهای روز دنیا از جمله استاندارد جوش اکستروژنی DVS2207,09 استفاده کرده است.