کاربرد سپتیک تانک



 

شاید یکی از سوالات مهمی که برای کارفرمایان در جهت استفاده از سپتیک تانک مطرح می شود این است که کاربرد و اهمیت سپتیک تانک در صنایع امروزی تصفیه فاضلاب چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید اعلام کرد که امروزه به دلیل گسترس شهر ها و صنعتی شدن فرایندهای تولیدی ، به تعداد شهرک های صنعتی و به تبع آن به تعداد کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی افزوده شده است و این امر منجر به این شده است که تولید فاضلاب اعم از مسکونی و صنعتی به همان نسبت افزایش پیدا کند  ، پس برای استفاده مجدد از فاضلاب تولیدی و همچنین کاهش آثار مخرب آن بر محیط زیست اطراف محل زندگی خود لازم است که از تجهیزاتی بهره گرفته شود تا هم صرفه جویی در مصرف آب صورت پذیرد و هم آثار مخرب فاضلاب بر محیط زیست ر ا به حد قابل ملاحظه و چشمگیری کاهش دهیم .

یکی از انواع تجهیزات قابل استفاده در این راستا ، سپتیک تانک می باشد که با هدف تصفیه فاضلاب بهداشتی تولید و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

سپتیک تانک گروه صنعتی فراز تجهیز راویس به زبان ساده یک نوع مخزن پلی اتیلن می باشد که در جهت حذف ذرات با قابلیت ته نشین شدن در فاضلاب تولیدی حاصل از صنایع مختلف همچون رستوران ها و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد .

هدف از حذف ذرات جامد و معلق از فاضلاب جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و همچنین گرفتگی لوله های ورودی  و خروجی چاه جذبی است.

یکی دیگر از کاربرد های سپتیک تانک گروه صنعتی فراز تجهیز راویس استفاده از آن در سیستم پیش تصفیه قبل از ورود فاضلاب به سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای مسکونی ، تجاری ، هتل و رستوران ها می باشد .

کاربرد دیگر سپتیک تانک گروه صنعتی فراز تجهیز راویس استفاده از آن به عنوان یک متعادل ساز و یک ایستگاه پمپاز در سیستم  تصفیه فاضلاب می باشد که با هدف کاهش و حذف تلاطم موجود در فاضلاب خروجی از صنایع قبل از ورود به سیستم تصفیه فاضلاب و یا انتقال فاضلاب تولیدی از تراز پایین تر به تراز بالاتر برای کنترل ورود فاضلاب تولیدی به سیستم تصفیه فاضلاب نصب شده در سطح بالاتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *