سپتیک تانک پلی اتیلن چیست ؟



سپتیک تانک پرکاربردترین و البته ساده ترین تصفیه خانه تک واحدی در تصفیه فاضلاب بخصوص فاضلاب های بهداشتی – انسانی است . سپتیک تانک های گروه صنعتی فراز تجهیز راویس حداقل از دو بخش نامساوی تشکیل شده است. دربخش اول مواد و ذرات درشت ته نشین شده و در کف مخزن انباشته می‌شوند. چربی و روغنهای شناور نیز بر روی سطح تجمع می یابند و تصفیه مکانیکی و زیستی در آن با کمک باکتریهای بی هوازی و به صورت همزمان انجام می گیرد. ارتباط بین بخش اول و دوم به گونه ای است که امکان عبور مواد ته نشین شده و چربیهای شناور از بخش اول به بخش دوم وجود ندارد و بدین صورت پساب زلال شده به بخش دوم منتقل می‌گردد.در بخش دوم نیز ته نشینی صورت خواهد گرفت. در نهایت پساب از طریق یک لوله خروجی از سپتیک تانک خارج می‌گردد. همزمانی تصفیه مکانیکی و زیستی در سپتیک تانک باعث می شود که پساب خروجی با کاهش بار آلودگی فاضلاب به میزان ۳۰-۲۵ درصد همراه باشد. معمولاً از سپتیک تانک های گروه صنعتی فراز تجهیز راویس برای تصفیه اولیه فاضلاب، متعادل‌سازی در مقدار و کیفیت فاضلاب و جمع آوری فاضلاب از نقاط مختلف و پمپاژ آن استفاده میشود. فرآیندهای فیزیکی و بیولوژیکی مهم ترین و اصلی ترین فرآیندهایی هستندکه در سپتیک تانک باعث تصفیه فاضلاب می‌شوند.

استفاده از سپتیک تانک ها به علت کاربردهای بالای آن ها براساس قوانین جدید شهرداری و محیط زیست اجباری شده است ؛ که در ذیل به چند مورد از کاربرد های آن اشاره می کنیم:

  • پیش تصفیه و تصفیه اولیه فاضلاب بهداشتی تمامی واحدها اعم از مسکونی، بیمارستان و آزمایشگاه ها، مجتمع های تجاری، ترمینال ها و فرودگاه ها ، رستوران ها و هتلها
  • ته نشینی ذرات قابل ته نشینی موجود در فاضلاب ها سبب جلوگیری از پرشدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله‌ها خواهد شد.
  • متعادلسازی و پمپاژ فاضلاب در سیستمهای تصفیه فاضلاب
  • تصفیه فاضلاب خانگی در ساختمانهایی که دسترسی به شبکه فاضلاب ندارند نظیر مناطق روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *