راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره – حمل و نقل به کارگاه



لوله پلی اتیلن و اجزای آن‌ها توسط شرکت‌های حمل و نقل گوناگونی که از کامیونهای استاندارد استفاده می‌کنند، حمل می‌گردند. لطفا توجه داشته باشید که جاده‌هایی که توسط کامیون برای انتقال لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد توانایی تحمل وزن کامیون و تریلر آن را داشته باشند. اگر طرح کامیون مخصوص حمل لوله در ابعاد مورد نظر شما وجود نداشته باشد، مطابق با نوع و اندازه محصول کامیون سربسته می‌بایست قابلیت باز شدن از بالا یا جوانب را داشته باشد. دقت کنید که وسیله مناسب برای تخلیه بار در محل تخلیه وجود داشته باشد.

قبل از تخلیه بار از کامیون دقت کنید که محصولات سالم باشند. در صورتیکه روی لوله‌ها صدمه‌ای وجود داشته باشد، راننده کامیون را فوراً مطلع نموده و در مدارک مربوط به حمل و نقل مورد را گزارش دهید.

حمل و نقل به کارگاه

لوله‌ها

لوله تولیدی این شرکت  لوله‌ی محکم و انعطاف‌پذیر می‌باشند، اما در صورت استفاده نادرست، امکان صدمه دیدن لوله‌ها بخصوص در هنگام تخلیه وجود دارد. اگر وسیله شما دارای کشنده‌ای است که لوله را از داخل و انتها حرکت می‌دهد، ابتدا لوازم آنرا مورد بازرسی قرار دهید. اگر لبه‌های تیز روی سطح وجود دارد، آن‌ها را با استفاده از مواد مناسب (برای مثال ژیوتکستایل، طناب یا لوله HDPE) بپوشانید. اگر خواستید که لوله را به روی کامیون به سمت عقب حرکت دهید، اطمینان حاصل کنید که وقتی لوله را حرکت می‌دهید، لوله به لوله دیگر یا به دیواره کامیون گیر نکرده باشد. در غیر اینصورت ممکن است لوله‌ها آسیب ببینند.
اگر شما از وسایل دیگری برای بلند کردن لوله از طرفین یا از بالا استفاده می‌کنید (شکلهای ۰۱ و ۰۲)، دقت کنید که از طنابهای منسوج یا از کابل‌های فلزی با کاور پلاستیکی استفاده شود. هرگز از اجسام سخت مانند کابل‌های فلزی بدون پوشش یا زنجیر استفاده ننمایید. به علت وزن کم لوله‌ها، می‌تولنید از یک رشته طناب در وسط لوله استفاده نمایید. با اینحال ممکن است که لوله تعادل نداشته باشد و در حالت مجبور باشید از دست برای هدایت آن استفاده نمایید (شکل ۰۲). پیشنهاد می‌کنیم که از دو طناب به روشی که در شکل ۰۱ نشان داده شده است استفاده نمایید.
در حین بلند کردن اطمینان حاصل کنید که لوله به دیواره‌های کامیون برخورد نکند، چرا که ممکن است لبه‌های تیز دیواره، پیچ یا میخهای آن باعث آسیب دیدن لوله گردد.

وزن

لوله‌ها وزن نسبتاً کمی در مقایسه با مواد سنتی دارند. لوله‌ها تا قطر ۶۰۰ میلیمتر قابلیت جابجایی توسط دو نفر تنها با دست را دارا می‌باشند.

هرگز به بهانه سبکی وزن محصولات آن‌ها را نغلتانید یا از روی کامیون به روی زمین نیاندازید. در ااینصورت احتمال آسیب دیدن محصولات وجود خواهد داشت.