سپتیک تانک



سپتیک تانک یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های سیستم تصفیه فاضلاب می باشد . سپتیک تانک همانطور که از اسمش مشخص است یک مخزن می باشد که بنا به شرایط پروژه و به درخواست کارفرما از جنس های مختلف همچون بتن ، پلی اتیلن و یا فایبر گلاس ساخته می شود که بواسطه طراحی خاصی که دارد مواد معلق جامد موجود در فاضلاب تولیدی را قبل از ورود فاضلاب به چاه جذبی ، اِگوی شهری و یا تصفیه خانه از فاضلاب جدا نموده و در خود نگه می دارد و به عبارتی سپتیک تانک یک نوع عملیات پیش تصفیه را انجام می دهد .

سپتیک تانک در عمل یک نوع تصفیه خانه تک واحدی می باشد که عملیات تصفیه را با کمک باکتری های بی هوازی انجام می دهد .  مواد معلق جامد موجود در فاضلاب پس از ورود آن به داخل سپتیک تانک ته نشین می شوند و بخش اعظم این مواد ته نشین شده در خانه اول سپتیک تانک توسط همان باکتری های بی هوازی تجزیه می شوند .

این امر باعث می شود که سطح آلودگی پساب خروجی نسبت به سطح آلودگی فاضلاب ورودی در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش یابد به عبارتی در سپتیک تانک میزان BOD فاضلاب که در اصطلاح همان کمیت میزان آلودگی می باشد ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش می یابد که البته با ایجاد یکسری تغییرات در فرایند تصفیه میتوان این میزان را به عدد ۶۰ درصد کاهش نیز رساند .

سپتیک تانک های گروه صنعتی فراز تجهیز راویس از جنس پلی اتیلن می باشند . این مجموعه توانایی تولید سپتیک تانک در ابعاد و احجام مختلف  ( اقطار قابل تولید و استفاده در ساخت سپتیک تانکهای این مجموعه از ۸۰۰ میلی متر تا ۳۰۰۰ میلی  متر در طول و ارتفاع های مختلف می باشد ) را دارد و از لحاظ حجم این مجموعه توانایی تولید سپتیک تانک در احجام  ۳ الی ۱۰۰ متر مکعب به صورت یکپارچه در کارخانه و بالاتر از آن به صورت مونتای در محل پروژه را دارد . از لحاظ شکل و نحوه کارگذاری نیز این مجموعه توانایی تولید سپتیک تانک افقی دفنی ، افقی غیر دفنی ، عمودی دفنی ، عمودی غیر دفنی ، مکعبی دفنی  و مکعبی غیر دفنی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *