راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره ۱۷



الف) روش جوشکاری لب به لب:
جوشکاری لب به لب یک روش ساده و سریع برای اتصال لوله ها می باشد و جنس اتصالات از پلی اتیلن سنگین یا پلی اتیلن با چگالی متوسط می باشد. فرآیند با بریدن صاف انتهای لوله ها و تمیز کردن کامل آنها آغاز می شود . سپس صفحه ی گرم شده بین دو مقطع لوله قرار میگیرد و انتهای لوله ها تحت فشار و دما گرم می شوند. پلی اتیلن نرم شده و صفحه ی گرم کننده برداشته می شود و انتهای لوله ها به هم فشار داده می شود و تحت فشار خنک می شود.این روش یک اتصال جوشی همگن با آب بندی کامل ایجاد می کند (شکل ۲۷)

ب) روش جوشکاری الکتریکی

در این روش ابتدا یک سیستم ساده شامل سیم های مقاومتی داخل یک محفظه بر روی دو انتهای لوله در محل اتصال نصب شود. هنگامی که این سیم ها به واحد جوش متصل میگردند گرم شده متعاقبا سبب ذوب پلی اتیلن می گردند. به دلیل متصل بودن دو انتهای لوله در هنگام ذوب دو انتها کاملا به هم متصل شده و پس از خنک شدن یک اتصال محکم و با دوام به وجود می آورند . این روش اتصال بیشتر برای لوله های گاز و لوله های آب قابل شرب به کار می رود.(شکل ۲۸)

 

ج) اتصال فلنجی:

برای ایجاد اتصال فلنجی قسمت های مربوطه بر روی لوله گرفته و انتهای لوله ها از طریق فلنج ها و پیچ و مهره به هم وصل می شوند . معمولا فلنج ها در اتصالاتی که بعدا نیاز به جدا کردن لوله ها وجود داشته باشد یا در سیستم های لوله ی زیر دریایی استفاده می شود . انتخاب جنس فلنج به محیطی که در آن نصب خواهد شد بستگی دارد و میتواند از استیل ، آلومینیوم یا پلاستیک باشد . (شکل ۲۹)

 

 

ادامه دارد…

۲ نظر در مورد «راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره ۱۷»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *