راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره



راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره

 

 

شاید مواردی که در مورد تخلیه و حمل و نقل ذکر می‌شود به نظر ساده و ابتدایی جلوه کند ، ولی توجه به این نکات از افزایش هزینه‌های زمانی و مادی پروژه جلوگیری می‌نماید .

پیمانکار موظف است که در هنگام بارگیری و تخلیه لوله و متعلقات نهایت دقت و احتیاط را به ‌عمل آورد تا هیچ گونه صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود . به همین منظور می‌بایست نکات و موارد زیر در نظر گرفته شود  .

  1. کف وسیله‌ی حمل و نقل باید کاملا صاف و عاری از هرگونه سطوح تیز و برنده و یا ساینده باشد . همچنین در انتخاب نوع و طول وسیله نقلیه باید دقت شود که بیشتر از یک متر از طول لوله خارج از کف وسیله‌ی نقلیه قرار نگیرد .
  2. قبل از تخلیه بار جهت اطمینان از سالم بودن محصولات اقدام نمایید و در صورت معیوب بودن محموله فورا راننده کامیون را مطلع کرده و در مدارک حمل و نقل مورد را گزارش نمایید .
  3. جهت تخلیه لوله‌ی با قطر کوچک تر از ۴۰۰mm می‌توان به صورت دستی اقدام کرد و برای قطرهای بالاتر از ۵۰۰ باید از لیفتراک استفاده شود که برای این منظور باید که نواری به وسط لوله و یا به چندین نقطه از بدنه ی لوله به فاصله ۳ متر از هم بسته شود .
    هرگز از اجسام سخت مانند کابل‌های فلزی بدون پوشش یا زنجیر استفاده ننمایید.
    از غلتاندن لوله‌ها روی زمین و یا انداختن آن‌ها از روی وسیله نقلیه به زمین خودداری کنید .
  4. هنگام حمل لوله‌ی که به شکل کلاف تولید می‌شوند ، باید دقت شود که در هنگام بارگیری تحت فشارهای جانبی قرار نگیرند. همچنین نباید کلاف لوله‌ها روی هم انباشته شود و هرگز سعی نشود بیش از ظرفیت وسیله نقلیه بارگیری انجام شود .
    باز کردن کلاف باید به صورتی انجام شود که لوله پیچ نخورد و تاب برندارد!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *