منظور از لایروبی چیست ؟ (قسمت سوم)



مهم ترین اثرات شیمیایی و فیزیکی لایروبی

  • مورد سوم به طور معمول غلظت اکسیژن محلول در آب بسته به گردش در فصل های مختلف تغییر کرده و در برخی از موارد به حالت بحرانی و خطرناک می رسد . عملیات لایروبی نیز تاحد زیادی منجر به افزایش میزان مصرف اکسیژن می شود . اما در رسوبات آهکی ورسی به دلیل کمبود مواد مصرف کننده اکسیژن ، تقلیل میزان آن اندک خواهد بود .

 

  • مورد چهارم انجام عملیات لایروبی می تواند تا مدتی سبب کاهش کیفیت ظاهری آب شود ، مانند رسوبات آهکی که به علت بازتاب نور که در تغییر رنگ آب نقش به سزایی دارد . در هر صورت نواحی تحت لایروبی دارای حجم عظیمی خاک است که به طور عمومی غیر متخلخل بوده و ضخامت رطوبت در آن چشمگیر است .

بدیهی است که انجام اینگونه فعالیت ها و نیز ریزش و دفن خاک های ناشی از عملیات لایروبی در نواحی حساس بیولوژیکی منجر به انهدام بخشی از یستگاه های طبیعی خواهد شد که اگر این امر در بنادر ماهی گیری که اهمیت ویژه ای برای سلامت آبزیان و کیفیت عالی از بعد کمی و کیفی دارد حادث گردد صدمات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .

نتیجه اینکه باید به این نکته توجه کرد که لایروبی و مواد تخلیه حاصل از آن ، باید با تمام شرایط زیست محیطی هماهنگ شود تا بندر از بعد زیست محیطی پاکیزه و از بعد اکو سیستم دریا به افزایش ذخایر و مهم تر از همه کیفیت مرغوب ماهی برای مصرف کنندگان تبدیل شود و با لایروبی مناسب به حفظ محیط زیست توجه نماییم .

لوله لایروبی پلی اتیلن به دلایل داشتن مزایای فراوان و مقاومت بالای مکانیکی و شیمیایی بهترین انتخاب برای سیستم های انتقال سیال در پروژه های عملیات لایروبی می باشد و این لوله ها به صورت دو سر فلنج تحویل داده می شود .

فلنج های پلی اتیلن فراز تجهیز راویس که جهت کاربری لایروبی تولید می شود ( بنا به درخواست مشتری ) دارای مقاطعی می باشد که باعث سرعت بخشیدن و روان نمودن جریان سیال می شود و فشار را بر روی پمپ ها کم می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *