انواع منهول پلی اتیلن گروه صنعتی فراز تجهیز راویس(قسمت اول)



انواع منهول پلی اتیلن فراز تجهیز راویس

همانند سایر منهول‌ها، منهول‌های پلی اتیلن را می‌توان به دو نوع از لحاظ کاربرد و شکل ظاهری تقسیم نمود:

۱منهول‌های گذرمستقیم

این منهول‌ها برای استفاده در نقاط عطف لوله پلی اتیلن که دارای چندین اتصال ورودی و خروجی می‌باشد طراحی گردیده است. از جمله موارد استفاده از این منهول‌ها می‌توان به انشعاب‌گیری و نیز تجمیع اتصالات خانگی اشاره نمود. نمونه‌ای از این نوع منهول در شکل ۵ نشان داده شده است. این نوع از منهول‌ها برای استفاده در لوله‌ی با اتصالات ورودی و خروجی تا قطر ۷۰۰ میلی متر مناسب می‌باشند. در این حالت یک لوله ۱۰۰۰ میلیمتر در مسیر به عنوان آدم رو استفاده می‌شود. همچنین ادامه لوله به صورت سرباز در داخل لوله و پلیت‌های پلی اتیلن در کناره آن کار ماهیچه بتنی منهول‌های بتنی را به مراتب کامل ترانجام می‌دهد. برای اتصالات بالاتر از سایز ۸۰۰ معمولا از منهول جانبی استفاده می‌شود ولی در صورت نیاز به منهول‌های از نوع گذر مستقیم باید به عنوان مثال از لوله سایز ۱۲۰۰ برای ورودی ۸۰۰ استفاده کرد. انتهای منهول‌های ساخته شده از پلی اتیلن ساختار جوش‌خورده داشته، بنابراین از نظر آب‌بندی کاملا مطمئن می‌باشند.

۲منهول‌های جانبی

منهول‌های جانبی برای لوله با قطر داخلی ۸۰۰ میلیمتر و بالاتر جزء کاربردهای عملی و اقتصادی در تاسیسات شبکه فاضلاب محسوب می‌شود. در چنین مواردی، قطرهای بالا، برای دسترسی به شبکه شفت منهول به صورت جانب و مماس با خط مرکزی لوله ساخته و نصب می‌شود. در شکل ۶ نمونه‌ای از منهول‌های جانبی پلی اتیلن نشان داده شده است.

۳منهول‌های ریزشی

این نوع منهول‌ها به منهول‌هایی اطلاق می‌شود که در دراپ های با ارتفاع بیشتر از ۶۰ سانتی متر مورد استفاده قرار می‌گیرد(شکل ۷). حداکثر ارتفاع مجاز برای استفاده از چنین منهول‌هایی ۳ متر می‌باشد. برای ارتفاع های بالاتر می‌بایست که طراحی خاصی برای ساخت منهول در نظر گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *