انواع کاربرد لوله پلی اتیلن



کاربرد لوله پلی اتیلن در آبرسانی

ایران از کشورهای خشک و کم باران جهان محسوب می شود ، لذا باتوجه به کمبود آب در کشور صرفه جویی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد که میتوان با استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار در مصرف آب صرفه جویی کنیم .

از جمله لوله هایی که قابل مصرف در سیستم آبرسانی هستند میتوان به لوله پلی اتیلن HDPE اشاره کرد که در ذیل مشخصات عمده و شاخص این نوع لوله توضیح داده شده است :

  • ضریب هیزن ویلیام این لوله ۱۴۰ می باشد ( هرچه ضریب هیزن ویلیام لوله بیشتر باشد اصطکاک آب در داخل لوله کمتر است )
  • فشار کارکرد آن ۵.۲ ، ۴ ، ۶ ، ۱۰ ، ۱۶ و ۲۵ اتمسفر است .
  • اتصالات آن یا به شکل رزوه ای و یا به شکل جوشی است .
  • سایز لوله ۱۶ ، ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۲ ، ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۳ ، ۷۵ ، ۹۰، ۱۱۰ ، ۱۲۵ ، ۱۴۰ ، ۱۶۰ ، ۱۸۰ ، ۲۰۰ ، ۲۲۵ ، ۲۵۰، ۲۸۰ ، ۳۱۵ الی۴۰۰ میلی متر می باشد .

کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

لوله آتش نشانی از پر مصرف ترین و مهم ترین وسایل سیستم های آتش نشانی می باشد و یکی از واحد های مهم در تاسیسات صنعتی از جمله نیروگاه ها واحد آب آتش نشانی است .

لوله  و اتصالات پلی اتیلن برای پروژه های نیروگاهی ، پتروشیمی و ساختمانی عظیم سیستم های آتش نشانی سال هاست که به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده پیمانکاران و مجریان سیستم آتش نشانی قرار گرفته است .

لوله  پلی اتیلن گروه صنعتی فراز تجهیز راویس به دلیل دارا بودن ویژگی هایی همچون عدم خوردگی میکروبی ، مقاومت بسیار عالی در مقابل زلزله و رانش های احتمالی زمین مناسب برای سیستم های آتش نشانی جهت نصب در خاک انتخاب می شوند . همچنین این لوله ها نیز باید فشار آب را تحمل کنند که لوله های پلی اتیلن گروه صنعتی فراز تجهیز راویس با تحمل فشار کاری ۴ تا ۲۵ بار قابلیت تحمل فشار آب مورد نیاز \روژه های مذکور را دارند.

کاربرد لوله پلی اتیلن در فاضلاب

با پیدایش شهر ها و گسترش شبکه های آبرسانی انسان برای پاکسازی و پاک نگه داشتن آب مورد استفاده  و همچنین بیرون راندن پساب های بدست آمده را پسندید لازم دید پس از پیشرفت تکنیک شبکه های آبرسانی ، به ساختن شبکه های دفع فاضلاب بپردازد . سیستم های دفع فاضلاب جهت جمع آوری فاضلاب دارای محاسن بسیاری می باشند که میتوان به تاثیری که در پایین نگه داشتن سطح آب های زیر زمینی دارد اشاره نمود ؛

از طرفی نفوذ سیالات به عمق  خاک میتواند ضربه جبران ناپذیری به پایه ها و تاسسیات زیر زمینی وارد نماید .

خوردگی ، زنگ زدگی و آلودگی خاک نیز از مهمترین دلایل جمع آوری آب و فاضلاب صنعتی است که به همین دلیل استفاده از لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن شرکت فراز تجهیز راویس که دارای ویژگی های ضد خوردگی و مقاومت در برابر  انواع مواد شیمیایی می باشد راه حل مناسبی برای جمع آوری و انتقال این دسته از  سیالات می باشد .

 

اثر فاضلاب ها بر محیط زیست

نوع فاضلاب منابع تولید کننده بعضی از اثرات
غیرآلی و سمی صنایع شیمیایی ، نیروگاه های حرارتی تغییرات فیزیکی و شیمیایی در آب ، مسموم ساختن آبزیان
غیر آلی و غیر سمی صنایع زغال سنگ ، سیمان ، گچ ایجاد ذرات معلق در آب
آلی و سمی صنایع پتروشیمی کمبود اکسیژن در آب ، اختلال در کیفیت آب ، تهدید حیات آبزیان
آلی و غیر سمی صنایع مواد غذایی کمبود اکسیژن آب

 

کاورینگ کابل

یکی دیگر از کاربردهای لوله پلی اتیلن  در صنعت کاورینگ به منظور پوشش دهی خطوط برق ، فیبرهای نوری ، انواع کابل ها و اتصالات مختلف به هنگام قرارگیری در نور آفتاب ، باران و حتی قرار گرفتن در معرض مواد مخرب است . لوله کاورینگ در ابعاد و اندازه ها ، اقطار و ضخامت های مختلف  قابل تولید و ارائه می باشد .

این دسته از لوله ها از نظر عایق بودن در برابر الکتریسیته و جریان های هادی در عصر حاضر از استقبال زیادی برخوردار می باشند و به لحاظ قیمت و کیفیت ( عدم خوردگی و مقاومت شیمیایی ) گزینه ای مناسب جهت حفاظت بهتر و افزایش طول عمر سیم ها ، کابل ها و اتصالات مربوط است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *