سپتیک پلی اتیلن فراز تجهیز راویس



 

سپتیک پلی اتیلن محلی برای آرام سازی فاضلاب تولیدی حاصل از صنایع ، رستوران ها و ساختمان های مختلف قبل از ورود فاضلاب تولیدی به فاضلاب شهری با هدف ایجاد یک سیستم تصفیه فاضلاب اولیه و غیر متمرکز می باشد .

سپتیک پلی اتیلن در اصل یک مخزن پلی اتیلن است که به شکل استوانه می باشد . با توجه به این که سپتیک تانک تولیدی گروه صنعتی فراز تجهیز راویس از ماده پلی اتیلن تشکیل شده است ، نام آن را به همین دلیل سپتیک پلی اتیلن نامیده است .

سپتیک پلی اتیلن قابلیت دفن در زمین را دارد به نحوی که همه نوع فاضلابی در آن قابلیت تخلیه شدن را دارد . مواد معلق ، جامد و سنگین موجود در فاضلاب پس از ورود به سپتیک پلی اتیلن در کف آن ته نشین می شود و مواد سبک تر مثل روغن و چربی ها به قسمت فوقانی سپتیک تانک انتقال پیدا می کنند و در سطح فاضلاب ورودی جمع می شوند و در پایان فاضلاب خروجی به پساب شفاف تبدیل می شود .

یکی از کارهای مهمی که توسط سپتیک پلی اتیلن تولیدی گروه صنعتی فراز تجهیز راویس انجام می پذیرد ، ذخیره و نگهداری مواد جامد انباشته و ته نشین شده در کف سپتیک پلی اتیلن می باشد . در سپتیک تانک حداقل یک عدد بافل در قسمت یک سوم خروجی قرار دارد که مانع از ورود و انتقال مواد جامد معلق و ته نشین شده به بخش خروجی سپتیک تانک می شود .

نقش دیگر دیواره میانی و بافل موجود در سپتیک تانک جلوگیری از طلاطم  بیش از حد در سپتیک تانک می باشد .

پساب خروجی سپتیک تانک پس از خروج از سپتیک تانک به مراحل بعدی تصفیه و یا به درون چاه جذبی و یا حتی فاضلاب شهری تخلیه می شود .

قیمت و ارزش هر سپتیک تانک پلی اتیلن به مولفه های مختلفی مانند قطر ، ظرفیت ، شرایط کار گذاری از بابت دفنی و یا غیر دفنی و عمق دفن از تاج سپتیک در شرایط دفنی وابسته است . به نحوی که معمولاً سپتیک تانک های غیر دفنی از دفنی از بهای بالاتری برخوردار هستند و سپتیک تانک های با عمق دفن بالاتر نسبت به سپتیک تانک های با عمق دفن کمتر نیز از قیمت و بهای بالاتری برخوردار می باشند .

استفاده از سپتیک تانک قدمتی در حدود ۱۰۰ سال دارد  ، اولین سپتیک تانک ها از جنس چوب بلوط بوده است .

نگهداری از سپتیک تانک علی الخصوص پلی اتیلن بسیار ساده می باشد ، به نحوی که هر ۳ تا ۵ سال نیاز به تخلیه دارد . (البته این مدت بستگی به حجم مواد جامد معلق در فاضلاب ورودی به سپتیک تانک دارد)

حتی الامکان برای بالاتر بردن راندمان سپتیک تانک لازم است که موارد ذیل را رعایت نماییم ؛

  • جلوگیری از ورود دستمال کاغذی ، فیلتر سیگار ، پوشاک بچه و … به سپتیک تانک
  • جلوگیری از ورود مواد شوینده قوی و آنتی باکتریال به درون سپتیک تانک چرا که ورود این نوع از مواد به درون سیستم باعث ایجاد اختلال و از بین رفتن باکتریهای بی هوازی موجود می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *