مزایای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی کاروگیت اسپیرال نسبت به سایر لوله‌های دوجداره



مزایای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی از نوع کاروگیت اسپیرال نسبت به سایر لوله‌های دوجداره ( کورتیوب ، اسپیرال و کاروگیت ) :
لوله‌های کاروگیت اسپیرال به لوله‌هایی از جنس پلی اتیلن در سایز تولیدی ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ میلی متر اطلاق می‌گردد. لوله‌های کاروگیت اسپیرال عمده ترین تولیدات لوله‌های کاروگیت را در اقطار بالا به خود اختصاص میدهند. روش تولید لوله‌های کاروگیت اسپیرال به جهت نوع و اندازه قالب با روش تولید لوله‌های کاروگیت مقداری متفاوت است. لوله‌های کاروگیت اسپیرال را میتوان در سایز های اعلام شده و با مقاومت های حلقوی ۸ ، ۱۲، ۱۶، ۳۱.۵، ۶۴ کیلو نیوتن تولید و عرضه نمود .
مزایای لوله‌های دوجداره کاروگیت اسپیرال
۱- لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال، در وزن مشابه با سایر لوله‌های دوجداره، برای وزن واحد دارای مقاومت حلقوی بیشتری می‌باشند.
۲- تولید لوله‌های پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال بر اساس هر یک از استاندارد های ISIRI 9116 ، ASTM F 984 ، EN 13478 ، DIN 16961امکان پذیر می‌باشد.
۳- هزینه اولیه و ثانویه (تولید ، بارگیری و کارگزاری) لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال به دلیل وزن پایین تر، نسبت به سایر لوله‌های دوجداره (کورتیوب و اسپیرال) کمتر می‌باشد.
۴- توانایی و امکان تولید جداره داخلی و خارجی در رنگ های مختلف در لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال (رنگ های روشن تر امکان کنترل و ویدیو گرافی بهتر را سبب میشود) است.
۵- سرعت تولید لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال بالا می‌باشد.
۶- قابلیت تولید لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال در اقطار بزرگ ( تا قطر ۲۵۰۰ میلی متر) .
۷- تولید لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی از نوع کاروگیت اسپیرال تنها نیازمند یک نوع مواد اولیه از نوع پلی اتیلن می‌باشد در حالی که در لوله‌های کور تیوب علاوه بر پلی اتیلن از پلی پروپیلن نیز استفاده می‌شود.
۸- هزینه اجرای اتصال و آب بندی به روش ساکت اسپیکوت و واشر برای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت اسپیرال نسبت به اسپیرال اقتصادی تر می‌باشد.
۹- امکان پیاده سازی انواع شرایط اتصال و آب بندی
– اتصال به روش ساکت اسپیگوت ( نری و مادگی ) و آب بندی از طریق واشر لاستیکی از جنس EPDM
– اتصال از طریق ساکت و اسپیگوت ( نری و مادگی ) و آب بندی از طریق جوش اکستروژن طبق استانداردDVS2207, DVS 2209 که البته این نوع اتصال و آب بندی بدون وجود ساکت اسپیگوت هم از داخل و هم از خارج امکان پذیر میباشد .
۱۰- با توجه به ساختار این نوع لوله‌ها، تنش تحمل شده بیشتر از نوع برشی بوده و بر خلاف لوله‌های دیگر که تنش از نوع پوسته ایی است، در برابر سقوط از ارتفاع مقاومت بیشتری دارند.
۱۱- ۱۰۰ درصد قابلیت بازیافت داشته و به محیط زیست آسیب نمی رساند .
۱۲- ضخامت بیشتر در ناحیه بدنه داخلی نسبت به انواع کاروگیت معمولی
۱۳- ضخامت بیشتر در ناحیه پروفیل‌های سطح خارجی
۱۴- اطمینان بالاتر در قسمت اتصالات از نظر آب بندی

روش تولید لوله‌های کاروگیت اسپیرال
لوله‌های کاروگیت اسپیرال همانطور که از نامشان پیداست به صورت اسپیرال یا مارپیچ تولید میگردند به این صورت که اکسترودر تعریف شده در ابتدای خط با توجه به سایز لوله مقدار پروفیل با سایزی معین تولید می‌کند و این پروفیل‌ها پس از گذراندن مراحلی توسط یک دستگاه میانی به یکدیگر چسبانده شده و لایه داخلی نیز بر روی آن قرار میگیرد. این لوله‌ها عموما به صورت جوشی تولید میگردند که از دوام و آب‌بندی بالایی نیز برخوردارند .

۱۴ نظر در مورد «مزایای لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی کاروگیت اسپیرال نسبت به سایر لوله‌های دوجداره»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *