راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره



شاید مواردی که در مورد تخلیه و حمل و نقل ذکر می‌شود به نظر ساده و ابتدایی جلوه کند، ولی توجه به این نکات از افزایش هزینه‌های زمانی و مادی پروژه جلوگیری می‌نماید.

پیمانکار موظف است که در هنگام بارگیری و تخلیه لوله و متعلقات نهایت دقت و احتیاط را به‌عمل آورد تا هیچ گونه صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود. به همین منظور می‌بایست نکات و موارد زیر در نظر گرفته شود.

  1. کف وسیله‌ی حمل و نقل باید کاملا صاف و عاری از هرگونه سطوح تیز و برنده و یا ساینده باشد. همچنین در انتخاب نوع و طول وسیله نقلیه باید دقت شود که بیشتر از یک متر از طول لوله خارج از کف وسیله‌ی نقلیه قرار نگیرد.
  2. قبل از تخلیه بار جهت اطمینان از سالم بودن محصولات اقدام نمایید و در صورت معیوب بودن محموله فورا راننده کامیون را مطلع کرده و در مدارک حمل و نقل مورد را گزارش نمایید.
  3. جهت تخلیه لوله‌ی با قطر کوچک تر از ۴۰۰mm می‌توان به صورت دستی اقدام کرد و برای قطرهای بالاتر از ۵۰۰ باید از لیفتراک استفاده شود که برای این منظور باید که نواری به وسط لوله و یا به چندین نقطه از بدنه ی لوله به فاصله ۳ متر از هم بسته شود.
    هرگز از اجسام سخت مانند کابل‌های فلزی بدون پوشش یا زنجیر استفاده ننمایید.
    از غلتاندن لوله‌ها روی زمین و یا انداختن آن‌ها از روی وسیله نقلیه به زمین خودداری کنید.
  4. هنگام حمل لوله‌ی که به شکل کلاف تولید می‌شوند، باید دقت شود که در هنگام بارگیری تحت فشارهای جانبی قرار نگیرند. همچنین نباید کلاف لوله‌ها روی هم انباشته شود و هرگز سعی نشود بیش از ظرفیت وسیله نقلیه بارگیری انجام شود.
    باز کردن کلاف باید به صورتی انجام شود که لوله پیچ نخورد و تاب برندارد!