گزارش محاسبات استاتیکی لوله های پلی اتیلن (قسمت یکم)



لوله پلی اتیلن سایز بزرگ معمولا در اروپا و آلمان تولید می گردد . برای به کارگیری آنها در هر پروژه نیاز به محاسبات استاتیکی جداگانه داریم . اینگونه محاسبات در اروپا معمولا بر مبنا و اساس استاندارد آلمانی ATVA127A می باشد و نتیجه بدست آمده از اینگونه محاسبات همیشه به عنوان یک ضریب ایمنی در جهت بکارگیری لوله ها در شرایط بحرانی مورد استفاده قرار می گیرد ولی متاسفانه گروهی از تولید کنندگان سعی در گمراه کردن مشتریان با استفاده از کلاس های مقاومتی بجای محاسبات استاتیکی دارند و در مورد استفاده از این روش برای گمراه کردن مشتریان خود بسیار خرسند می باشند . آن ها مخصوصا برای رسیدن به اهداف شخصی خود تاکید بر استفاده از کلاس های SN8 و SN4  دارند .

ما در اینجا با ارائه یکسری مدارک بر آنیم که واقعیت را برای شما مشخص و معین کنیم .

استانداردها

استاندارد DIN16961  : در صفحه ۵ ویرایش اولین چاپ استاندارد که در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید یک جدول در رابطه با کلاس های مقاومتی وجود دارد به عبارتی این جدول در جهت ارائه اطلاعاتی چند برای مشتریان بابت درک بهتر از مسئله قدرت و پایداری می باشد ، مطرح شده است . در جدول شماره یک به طور کاملا روشن و واضح نوشته شده است که مقاومت لوله در لوله پروفیلی از کلاس صفر شروع می شود که این کلاس از لحاظ مقاومتی برابر است با مقاومت حلقوی ۲ و با کلاس ۷ که برابر است با مقاومت حلقوی ۱۲۵ به پایان می رسد . پس با یک نگاه دقیق به این جدول میتوان دریافت که تقریبا تولید تمامی لوله ها به مقاومت مختلف امکان پذیر می باشد . یکی دیگر از مستندات آشکار در زمینه محاسبات استاتیکی که میتوان که به آن اشاره نمود در همین صفحه به آن اشاره شده است ، که به شرح ذیل می باشد .

در پروژه های مختلف ما مجاز به استفاده از مقادیر هر یک از کلاس ها می باشیم . لذا برای اینکه اشتباهی در این میان صورت نپذیرد  می بایست به نوع کلاس از این بابت که  SR24 می باشد یا SN اشاره کامل می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *