گزارش محاسبات استاتیکی لوله های پلی اتیلن (قسمت دهم)



لوله تولیدی از طریق خط تولید کورتیوب :

شرکتهای تولیدی کورتیوب نیز همچون سایر شرکت ها در جهت ثابت نمودن کیفیت کالای تولیدی خود اقدام به تست های مقاومت می کنند ولی این تست ها تنها یک تست داخلی و در محیط کارخانه برای مشخص کردن E-MODULUS زرین مورد استفاده در تولید پروفیل های خود می باشد و هیچگونه کاربردی در جهت تعیین مقاومت لوله  در زیر زمین را ندارند در عوض برای محاسبه لوله تحت شرایط مورد نظر و همچنین تشکیل پروفیل مورد نیاز و مناسب که از طریق نرم افزاری که براساس استاندارد ATVA127 سال ۲۰۰۰ می باشد استفاده می کنند ، این محاسبات استاتیکی برای کلیه لوله ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد . اصل و پایه این نرم افزار براساس محاسبات استاتیکی مورد استفاده مهندسین در جهت تولید محصولات مهندسی می باشد .

در استفاده از این نرم افزار ابتدا می بایست تمام بارهای وارده بر لوله شناسایی و مشخص شوند و سپس با استفاده از این اطلاعات اقدام به انجام محاسبات استاتیکی درجهت بدست آوردن ضریب اطمینان و همچنین طول عمر لوله اقدام نماییم . به طور کلی ۳۰منطقه بحرانی بر روی لوله وجود دارد که همگی می بایست دقیقا در محاسبات مدنظر گرفته شوند :

۱-تاج لوله

۲-محور لوله

۳-کف لوله

بعد از ۳ ناحیه بحرانی بالا باید به موارد بستر سازی لوله نیز به همان نسبت توجه داشته باشیم که معمولا و عموما از این موارد میتوان به ۲ مورد ذیل اشاره نمود :

  • لوله خالی
  • لوله پر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *