راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره ۱۲



دما

دمای انبارش ترجیحا مابین ۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد . دماهای بالاتر سبب تسهیل تخریب لاستیک می شود . دما های پایین الزاما موجب تخریب نشده و باعث سفت تر شدن ماده ی لاستیک می شود . این نکته هنگام حمل و نقل نیز باید مورد توجه قرار گیرد . اگر واشر لاستیکی در دمای پایین نگهداری شده باشد ، قبل از استفاده باید دمای آن تقریبا به ۳۰ درجه سانتی گراد رسانده شود .

رطوبت

رطوبت نسبی انبار باید زیر ۷۵% بوده و از وقوع چگالش ممانعت به عمل آید . از رطوبت و خشکی زیاد باید اجتناب گردد و به هنگام تهویه ی ضروری ، رطوبت باید در حداقل نگه داشته شود .

نور

لاستیک باید در برابر نور به ویژه نور شدید آفتاب یا نور مصنوعی با مقادیر فرابنفش زیاد محافظت گردد . مگر اینکه مواد در بسته بندی تیره یا محلی که تمامی پنجره ها پوشیده شده باشند نگهداری شود .

اکسیژن و اُزُن

تا جایی که ممکن است لاستیک باید به کمک بسته بندی یا نگهداری در محل های غیر قابل نفوذ در برابر هوا محافظت گردند . همچنین به دلیل مخرب بودن اُزُن انبار نباید حاوی تجهیزاتی با قابلیت تولید اُزُن از قبیل لامپ های بخار جیوه و تجهیزات الکتریکی با ولتاژ بالا باشد .

تغییر شکل

لاستیک ها باید تا حد ممکن در شرایط رها از تنش (فشاری و کششی ) انبار گردند . اگر امکان ممانعت کامل از تغییر شکل وجود نداشته شود چون تغییر شکل می تواند منجر به ایجاد ترک و تغییر دائمی در شکل شود .

تماس با مواد گاز ، مایع و نیمه جامد

لاستیک ها در زمان انبارش نباید در تماس با حلال ها ، روغن و مواد نفتی ، گاز ها و سایر مواد نیمه جامد قرار گیرند . در موارد خاص اجزاء لاستیکی ممکن است با پوشش خاصی از سیالی که قرار است تحت شرایط به کار روند نگه داشته شوند .

تماس با فلزات

تماس مستقیم با برخی فلزات مانند منگنز ، آهن و به ویژه مس و آلیاژ های آن از قبیل برنج و ترکیبات آن اثرات مخربی بر روی بعضی لاستیک ها دارد . لاستیک نباید در تماس با این فلزات یا مواد حاوی این ترکیبات انبار گردد و باید به کمک لفافه یا لایهای از مواد مناسب مانند کاغذ یا پلی اتیلن محافظت گردد .

اگر محصولات با دقت کافی و بر طبق اصول پیشنهادی انبار گردند عمر مفید بسیار طولانی خواهد بود . در مواردی که شرایط انبارش مطلوب نباشد ، بازرسی دورهای نمونه ها الزامی می باشد . به هنگام بازرسی پارامترهای زیر باید مورد بررسی و توجه قرار گیرند :

  • تغییر شکل دائمی ، آسیب مکانیکی ، صاف شدن انحناها و مانند آن
  • چسبناکی ، سختی یا نرمی قابل توجه در سطح واشر
  • ترک ها ( با استفاده از ذره بین در حالتی که لاستیک کشیده یا خم شده است ).

ادامه دارد…

۴ نظر در مورد «راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره ۱۲»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *