لوله پلی اتیلن تحت فشار



لوله پلی اتیلن تحت فشار توسط فرآیند اکستروژن تولید می‌شوند. فرآیند اکستروژن شامل تبدیل مواداولیه ی مناسب به یک محصول با سطح مقطع مشخص توسط اعمال نیرو برای عبور مواد از قالب  مربوطه تحت شرایط کنترل شده می‌باشد. الزامات مشخصی برای دستگاه و مواد اولیه مورد نیاز می‌باشد. دستگاه باید قابلیت تامین فشار مناسب به صورت یکنواخت و پیوسته را بر روی مواد داشته باشد و مواد باید به گونه ای برای اکسترود نمودن مواد پلی اتیلن سنگین مورد استفاده قرار گیرد. اکسترودر اساسا شامل یک سیلندر و یک ماردون (میله مارپیچ) با طراحی خاص به منظور اطمینان از ذوب مناسب مواد باشد. در حالیکه سیلندر ثابت است، ماردون در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد.

بسته به اندازه لوله ای که باید تولید گردد قالب مربوطه در قسمت مناسب اکسترود نصب می‌شود. سیلندر قالب و سایر قسمت‌های مورد نیاز توسط گرم کنننده‌ها گرم می‌شوند و دما توسط پیرومتر کنترل می‌شود. زمانی که دما به حد اعلام شده برسد، مواد اولیه به صورت گرانول به داخل دستگاه اکسترودر وارد شده و در اثر حرارت ذوب می‌شوند، مواد ذوب شده به وسیله‌ی ماردون به جلو رانده می‌شود و پس از خروج از اکسترودر وارد قالب می‌شود. مواد پس از خروج از سر قالب از کالیبراتور عبور نمو ده و در تانک وکیوم با اعمال فشار مناسب شکل داده می‌شوند.

سطح لوله به محض خروج از کالیبراتور به وسیله‌ی لایه‌هایی از جریان آب سر د خنک می‌شود. حرارت بالای مذاب پلی اتیلن بعد از خروج از قالب به تدریج در تانک وکیوم و پس از آن در تانک‌های خنک‌کننده با استفاده از آب در حال جریان کم می‌شود.

لوله پلی اتیلن تولید‌شده به وسیله دستگاه کشنده به تدریج از دورن تانک‌های خلاء و خنک‌کننده کشیده شده و به وسیله‌ی دستگاه علامت زن، مشخصات فنی، تاریخ تولید، علامت استاندارد و نشان اختصاری نام شرکت بر روی آن ثبت می‌شود و سپس به وسیله دستگاه برش در متراژهای مختلف و معین بریده می‌شود.
برای حصول، اطمینان از کیفیت محصول نهایی، کلیه مراحل تولید توسط دستگاه‌های اتوماتیک و همچنین توسط واحد کنترل کیفیت کنترل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *