پکیج های تصفیه فاضلاب(قسمت اول)



پکیج های تصفیه فاضلاب

در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه آب و فاضلاب به شکل پکیج‌های قابل حمل به ویژه برای اجتماعات کوچک از قبیل مناطق روستایی ، کمپ ها ، سایت‌های کارگاهی ، یگان‌های نظامی رو به افزایش است.با ساخت تصفیه‌خانه‌های پیش ساخته به صورت واحد‌های آماده ، علاوه برکاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ها و زمان مورد نیاز ، امکان حمل و جابجایی آن‌ها به شکل کانتینرهای استاندارد فراهم می‌شود.کاربرد این واحدهای پیش ساخته به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و مطمین در تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و رفع معضلات زیست محیطی واحدهای آلاینده شهری و صنعتی توصیه می‌شود.روش تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی ، فرآیند لجن فعال از طریق هوادهی عمقی با کشت معلق یا رشد ثابت توسط باکتری‌های هوازی می‌باشد. کارایی تصفیه فاضلاب در حدود ۹۵ درصد حذف آلاینده‌های شاخص از قبیل BOD ، COD و TSS می‌باشد.

که در صورت لزوم اضافه نمودن رآکتورهای بی‌هوازی و آنوکسیک به منظور تصفیه تکمیلی فاضلاب‌ها امکان پذیر است.فاضلاب‌های آلوده و بیماری زا پس از هدایت به این سیستم و طی مراحل مختلف تصفیه به پسابی زلال ، بدون بو و عاری از مواد معلق پالایش شده ، پس از گندزدایی با ترکیبات کلر یا گاز ازن مطابق با استانداردهای محیط زیست قابل دفع به آب‌های سطحی و زیرزمینی یا استفاده در مصارف دوره ای آبیاری فضای سبز خواهد بود.هر واحد کامل تصفیه فاضلاب دارای متعلقات لازم از قبیل تجهیزات آشغال‌گیری ، سیستم پمپاژ ، بلویر هوادهی ، زلال سازی، هاضم لجن، مخزن گندزدایی و تابلوی برق به همراه کابل کشی ها و لوله ارتباطی می‌باشد.

مخازن پکیج از ورق و پروفیل‌های فلزی کربن استیل ساخته شده ، توسط پرایمرها و پوشش‌های اپوکسی در برابر عوامل خوردگی محافظت می‌شوند. در ظرفیت‌های بسیار کوچک از مخازن آماده پلی اتیلن و فایبرگلاس به عنوان رآکتور تصفیه فاضلاب نیز استفاده می‌شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *