مزایای لوله پلی اتیلن



لوله‌های پلی اتیلن مانند انواع دیگر لوله‌های پلاستیکی و غیرپلاستیکی مزایا و معایبی دارند که در ادامه این موارد را مشاهده می‌نمایید.

مزایای لوله پلی اتیلن

  1. مقاومت در برابر خوردگی: انواع لوله‌های پلاستیکی و از آن جمله لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم هستند و به همین دلیل عمر نسبتا بالایی دارند.
  2. سبکی و آسانی حمل: لوله‌های پلی اتیلن سبک هستند و جابجایی آن‌ها در حجم زیاد و مسافت زیاد آسان و کم‌هزینه است.
  3. انعطاف‌پذیری: این لوله‌ها نسبت به لوله‌های فلزی، انعطاف‌پذیرتر هستند. به همین دلیل نصب آن‌ها در مسیرهای دارای انحنا با تعداد اتصالات کمتر و به آسانی قابل انجام است. به علاوه امکان آسیب‌دیدگی در اثر فشارهای زیرزمینی و محل‌های خاص نیز کمتر است.
  4. تنوع اتصالات: لوله‌های پلی اتیلن با روش‌های مختلف قابل اتصال به یکدیگر هستند که کار نصب آن‌ها را در کاربردهای مختلف آسان می‌کند.
  5. خواص هیدرولیکی بالا: این لوله‌ها سطح داخلی صافی دارند. در نتیجه کمترین انرژی برای انتقال مایعات از درون آن‌ها مورد نیاز است.
  6. طول عمر بالا و هزینه کم: عمر این لوله‌ها اغلب بسیار طولانی است و هزینه‌ی نصب و نگهداری آن‌ها نیز نسبت به زمان استفاده کم است.
  7. وجود استانداردهای متنوع: لوله‌های پلی اتیلن دارای استانداردهای گوناگونی هستند که انتخاب و استفاده از آن‌ها را آسان می‌کند. امکان انجام محاسبات و انتخاب لوله‌ای که دارای ویژگی‌های مورد نظر باشد، یک مزیت مهم در کاربردهای صنعتی به شمار می‌رود.
  8. مقاومت در برابر سایش و ضربه: ویژگی‌های پلی‌اتیلن موجب می‌شود که لوله‌های پلی اتیلن در برابر ضربه و سایش مقاومت بالایی داشته باشند.
  9. مقاومت بالا در برابر زمین‌لرزه و رانش زمین: خواص این لوله‌ها در محل‌هایی که احتمال رانش زمین یا زمین‌لرزه وجود دارد، مفید و کارآمد هستند.
  10. مقاومت در برابر اشعه فرابنفش: این لوله‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  11. هزینه پایین تعمیرات و نگهداری: لوله‌های پلی اتیلن با هزینه‌ی کم قابل تعمیر هستند. تعویض بخش‌های کوچک لوله و تعویض اتصالات به آسانی قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *