راهنمای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره



نگهداری و انبار داری محصولات در محل نصب

زمینی که جهت انبار کردن لوله‌های پلی اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای سطحی صاف باشد و همچینن محل انبار کردن لوله‌ها باید به گونه ای باشد که لوله‌ها از تابش مستقیم نور خورشید و درجه حرارت‌های بالا مصون بمانند.

حداکثر ارتفاع پشته ی لوله‌ها در محل ۵/۱ متر است و این در صورتی امکان پذیر می‌باشد که برای لوله با طول ۴ متر و بیشتر روی ۳ ورقه‌ی چوبی و برای لوله‌ی با طول کمتر از ۴ متر روی دو ورقه ی چوبی ثابت شوند.

لوله‌هایی که به صورت هرمی قرار گرفته‌اند باید توسط گوه یا الوار به فواصل ۱ متر در محل خود ثابت شوند

ممکن است لوله با قطر کوچک تر داخل لوله‌ی با قطر بزرگ تر قرار داده شوند. معمولا این روش (تودرتو) برای حمل و نقل مناسب می‌باشد. اما هنگام انبار کردن و پشته نمودن توصیه نمی‌شود.

لوله‌هایی که در داخل هم قرار می‌گیرند باید ۲۰۰ میلی‌متر اختلاف قطر داشته باشند

لوله‌هایی که به صورت تو در تو می‌باشند تنها در صورتی که در تماس با زمین باشند قابلیت انبار شدن دارند در غیر این صورت انبار کردن این لوله‌ها باعث تغییر شکل آن‌ها می‌شود.

باید توجه داشت برای لوله با اتصال سر خود(ساکت و اسپیگوت) به منظور جلوگیری از عدم تعادل پشته یا آسیب به اتصالات، در هنگام چینش جهت لوله‌ها به صورت یک در میان عوض گردد.

در صورتیکه مدت انبار داری طولانی باشد لوله‌ها و متعلقات با پارچه‌ی تیره پوشانیده شوند. انبار نمودن محصولات بیش از یک سال درهوای آزاد امکان پذیر نمی‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *